پرش به محتوا

دستگاه تزریق درب بطری چرخشی

قالب گیری با استفاده از دستگاه تزریق درب بطری چرخشی اغلب بهترین انتخاب برای محصولات پیچیده و با حجم بالا هستند که به تلورانس‌های دقیق نیاز دارند. در واقع، قالب‌گیری تزریقی رایج‌ترین فرآیند برای ایجاد قطعات پلاستیکی از لوازم خانگی گرفته تا قطعات هواپیما، تجهیزات باغبانی تا اسباب‌بازی‌ها، حتی خودرو و لوازم آرایشی است. ما در شرکت پارس در تولیدو فروش دستگاه های تزریق پلاستیک تخصص داریم.

دستگاه تزریق درب بطری چرخشی

فرآیند قالب گیری تزریقی شامل ریختن پلاستیک مایع در قالب و اجازه دادن به خنک شدن آن تا زمانی است که شکل قالب را بگیرد. از شکل محصول شما برای ایجاد قالب استفاده می شود و مهندسین ما برای طراحی قالب با شما همکاری می کنند. آزمایش نمونه اولیه برای تایید یک دوره تولید استفاده می شود. نتیجه نهایی یک قطعه قالب‌گیری شده با تزریق پلاستیک با کمترین هزینه ابزار در صنعت است.

مزایای دستگاه تزریق درب بطری چرخشی

  • مقرون به صرفه
  • تلورانس کم
  • حداقل کار برای تکمیل محصول نهایی
  • زمان چرخش سریع

سالانه حدود 50 میلیارد درب  بطری پلاستیکی ساخته می شود و تقاضا همواره در حال افزایش است. در بین دو فرآیند تولید درب رقیب، هیچکدام همه مزایا را در اختیار ندارند.

وقتی نوبت به انتخاب تکنولوژی برای ساخت درب بطری می رسد، بیشتر شبیه انتخاب بین کامپیوترها است. پی سی یا لپ تاپ؟ فشرده سازی یا تزریق؟ سازندگان می گویند که هر دو مزایای خود را دارند و هیچ کدام برای هر موقعیتی جواب نمی دهند. اما درست مانند رایانه ها، انتخاب بین این دو دشوارتر می شود زیرا توسعه دهندگان هر دو طرف فرآیندهای خود را بهبود می بخشند.

طرفداران قالب گیری تزریقی به طور کلی استدلال می کنند که این فرآیند امکان دقت بهتر را فراهم می کند و آن را برای درپوش های با ارزش بالاتر مناسب می کند. آنها اذعان می‌کنند که قالب‌گیری فشاری برای حجم‌های بالا خوب است، اما می‌گویند که این با ناتوانی در انجام کارهای زیادی در ابزار قالب‌گیری فشاری جبران می‌شود، که طرح‌های ممکن را محدود می‌کند و قالب‌گیران تولید درب بطری بصورت فشرده سازی را مجبور می‌کند در محدوده کم ارزش بازار رقابت کنند. برخی همچنین می گویند که قالب گیری تزریقی می تواند به همان سرعت، یا حتی سریعتر از قالب گیری فشرده سازی باشد.

تولید درب بطری پلاستیکی

علیرغم آنچه که آنها به عنوان اشکالات قالب گیری تراکمی شناسایی می کنند، سازندگان ماشین های قالب گیری تزریقی به آن احترام می گذارند. رتو مورگر، مدیر بازاریابی شرکت سوئیسی می‌گوید: «قطعا رقابت قابل توجهی در قالب‌سازی به روش تراکمی وجود دارد. “کلمپ ها یک قطعه معمولی برای ماشین هایی هستند که زمان چرخه بسیار سریع دارند، زیرا نمی خواهید زمان زیادی را برای یک قطعه صرف کنید. و مطمئناً قالب گیری فشرده سازی بسیار سریع است.”

 

سازندگانی که از ماشین‌های قالب‌گیری تراکمی استفاده می‌کنند می‌گویند که این فناوری در دو سال اخیر به سرعت توسعه یافته است و آنها را قادر می‌سازد تا با قالب‌گیری تزریقی در طراحی بسته‌بندی بهتر رقابت کنند و در عین حال مزیت خروجی را داشته باشند.

فرآیند تولید با دستگاه تزریق درب بطری چرخشی

دستگاه تزریق درب بطری چرخشی یک فرآیند قالب گیری با فشار بالا است: پلیمر در داخل یک واحد پلاستیک سازی ذوب، مخلوط و همگن می شود. دستگاه دوزهایی از پلیمر را که وزن آن دقیقاً برابر با محصول است می کشد و آنها را در قالب ها وارد می کند. فشار اعمال شده به هر قالب می تواند تا 400 کیلوگرم بر سانتی متر مربع باشد.

روش کار این است که یک حجم مسطح از مواد چند لایه را اکسترود کرده و آن را در یک قالب فشرده سازی استاندارد قرار دهید (در فرآیند تزریق قابل استفاده نیست).

یک چرخه کار مداوم انجام می شود، که در طی آن یک گلوله چند لایه تخت بریده می شود، در قالب باز قرار می گیرد، به یک درب بطری تبدیل می شود، به یک تسمه نقاله پرتاب می شود و در زمان واقعی بازرسی می شود.

دستگاه تزریق درب بطری

مزایای دستگاه تزریق درب بطری

بهره وری بالاتر به لطف زمان چرخه کوتاه تر. دمای اکستروژن کمتر به قالب اجازه می دهد تا درب را سریعتر خنک کند.

صرفه جویی در انرژی به دلیل دمای اکستروژن پایین تر. با انرژی کمتری که برای گرم کردن پلاستیک لازم است، کمتر برای خنک کردن آن نیاز است.

محصولی با خواص مکانیکی بهتر. از آنجایی که پلاستیک سازی در دماهای پایین و بدون هات رانر اتفاق می افتد، ماده اولیه ویژگی های خود را حفظ می کند و عملکرد محصول بهبود می یابد.

وزن و اندازه ثابت محصول یکی از ویژگی های برنده این فناوری است که از بهترین نتایج قالب گیری تزریقی فراتر می رود. خروجی محصول خنک‌تر از قالب به معنای انقباض کمتر و در نتیجه تغییر اندازه کمتر است.

تعمیر و نگهداری سریع و آسان به لطف قالب های مستقل. قالب ها به سرعت و به صورت جداگانه تعویض می شوند. تعمیر و نگهداری در جایگاه در حالی که دستگاه در حال کار است انجام می شود.

تغییر رنگ سریع و اقتصادی سادگی واحد پلاستیک سازی و عدم وجود هات رانر ، تغییر رنگ را سرعت می بخشد و به طور قابل توجهی اتلاف مواد اولیه را در حین و بعد از تغییر رنگ کاهش می دهد.

تولید انواع درب بطری

خرید دستگاه تزریق درب بطری چرخشی

دستگاه تزریق روتاری یا چرخشی برای تولید انواع درب بطری های پلاستیکی در سایزهای مختلف کاربرد دارد. این دستگاه توانایی تولید درب بطری در تیراژ بالا به صورت تمام اتوماتیک را دارا می باشد.

شرکت های تولید آب معدنی و صنایع غذایی که نیاز به تولید در تیراژ بالای درب بطری دارند می توانند برای اخذ مشاوره و راهنمایی در خصوص خرید انواع ماشین های تزریق درب بطری با ما کارشناسان ما در تماس باشند.

 

 

2 دیدگاه دربارهٔ «دستگاه تزریق درب بطری چرخشی»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *